2008-09-18
 19:04:44

mer självkänsla åt folket

Självförtroende, det är något en hel del av det svenska folket saknar enligt min åsikt. visst det finns de som har för bra självförtroende men det är fler med dåligt än bra tycker jag det verkar som.

Vad ska man om säga de med dåligt självförtroende? de  drar sig undan från andra lite smått sådär.
det finns såklar de som är värre än andra men anyway jag fortsätter...

Det känns som de med dåligt självförtroende oroar sig hela tiden för olika saker som framtiden och liknande. som om de är rädda att ta risker och faktist leva livet.
studier visar tydligen att de med låg självkänsla börjar någon gång i livet med droger eller alkoholmissbruk och en liten del med kriminalitet för att dämpa sina rädslor och misslyckanden sen att de inte passar in i samhället.
Visst det kanske är extremfallen annars tror jag verkligen inte på det.

 
de flesta av dom är lite som att de kan inte se sig själva lyckas och är jämt och ständigt negativa som om de verkligen vill misslyckas och längtar efter att säga saker som "vad var det jag sa?"
"Åhh jag sa att det inte skulle gå"
och liknande citat.

Det blir ju ganska självklart tillslut om de är negativa till allt att det negativa bekräftar tillslut när de aldrig känner glädje, det syns senare på kropps-språket osv.
Jämt och ständigt rackar ned på sig själv att man är så dålig osv, det ger inget bra resultat utan förvärrar situationen mer och mer med tiden som fortsätter att ticka.

Nu sitter jag inte och säger de med dåligt självförtroende är helt ensamma, jodå de har vänner men när man kommer till vännerna är de lika varandra, likasinnade som kanske inte är posetivt alla gånger.
Såna som själva har dåligt självförtroende så de är i grupp och tycker synd om sig själva för allt är så fel med de själva hur de ser ut eller vad det kan vara.

Kort och gått att låta dåligt självförtroede är absolut inte bra det påverkar en del som är i personens omgivning, man bör nog i tidigt stadie försöka bryta ner det dåliga tänkandet och byta ut med jag är faktist bra.
Alla misslyckas istället för att älta det dåliga är det bara tänka "hoppsan så tokigt det kan bli" och sedan gå vidare, inga mer tankar åt den händelsen eller vad det nu var.
att må bra lider ingen av.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: