2008-09-04
 23:26:43

som en hund följde han mig tätt i spåren



Ja dagen bestod av att sova, vakna, ut med hunden kl 6 på morgonen.. sova igen till kl tolv tror jag nog... träffa mikk, snacka skit osv. Sålde de sista grejerna för laget tack vare "proffsrobban" han är underbar den pojken. SItter här nu med musik och Molle som ligger under skrivbordet och sover, så söt.

att det alltid ska klagas oavsett vad man gör så är det fel.... att folk orkar.
 kanske det bara verkar som att jag faktist vill gå folk på nerverna eller något.
(hatar tjuriga människor eller som låter tjuriga. i princip allt som gör att någon verkar sur hatar jag, varför slösa energi på det ens?)


Tjuriga människor kan ta sig, blir så sjukt påverkad när folk är otrevliga eller bara använder en otrevlig ton på alla sätt och vis. men men irritationen gick bort snabbt.
 en bra dag, fint väder och allt tycker man. Inte klaga nu hihu.
(endast detta som var sämre av dagen på ett ungefär)

Det är över nu med allt, trodde det aldrig skulle vara så svårt att komma ur allt om/med dendär personen, nu slipper jag.. hoppas jag... lär lungna sig med han-som-inte-nämns-vid-namn.


Annars har man funderat lite eller snarare en hel del.. som vanligt på allt möjligt men idag vart det lite över att om man får frågan "hur är det?" svarar man oftast "bra" som vanligt.

Visst det är det svaret som vi alla förväntar oss att få när man frågar... de som är mer emo (emotional) och tycker synd om sig själva.  just då kanske vill ha någon som tycker synd om dom av någon anledning säger oftast "livet suger just nu bla bla", ja, ni vet hur det är förmodligen.
(själv är man ingen som orkar lyssna så ofta på de som söker uppmärksamhet/bekräftelse eller fiskar efter komplimanger och liknande.. känner inte för det bara, elakt? Många som är så, tro mig.) menade bara rent allmänt att egentligen så kan allt inte vara "bara bra" på en hel dag, oftast händer det alltid något dåligt..
kanske inte särskillt stort som  man tänker på men ändå. Något litet kan alltid räcka bara för att dagen ska bli lite sämre..

 
 pladdrar iväg kom inte fram till något på sätt och vis. tycker iaf om man får frågan bör man säga lite mer inte bara "bra" utan mer om dagen var mycket bättre än vanligt eller om det var något som gjorde dagen sämre osv. En tanke som bara som dök upp. 
Visserligen beror det självklart på om hur bra man känner olika folk osv.  men mja som sagt, en tanke jag funderade på lite tidigare idag.

sköt om er, pusshej ♥



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: