2008-09-22
 23:32:54

Uppsala Buss

Något som jag noterade idag påvägen hem i bussen från träningen..

En kille frågar busschauffören 3 min innan den måste åka om dessa biljettautomater här i uppsala finns på fler ställen än den han provade som var trasig.. han tänkte nog springa till den om den låg nära skulle jag gissa på. (bussen stod på centalstationen).

Nej, tydligen visste inte denhär chaffisen det och mja den som killen hade provat var som sagt trasig för att komma till närmsta biljettautomat måste man gå 10 min där andra lokalbussarna går. Slutade med att bussen åkte och killen som inte hade biljett var utanför. och blev tvungen vänta på nästa buss som gick en timme senare.

Jag tycker bussgubben hade kunnat göra ett undantag och låta denhär killen åka med och betala på bussen 20 kr som det kostar i automaten, den var ju trasig inget vi "vanliga" kan göra åt saken.
(klockan var ju kvart i 10 nu på kvällen)
  i vanliga fall kostar det 30 kr att köpa biljett på bussen för er som inte vet..

Flera gånger har domhär automaterna inte fungerat och det finns betydligt för några automater utställda här i uppsala... det är skamligt för uppsala buss tycker jag SKÄRP ER.

(den senaste tiden har uppsala buss blivit sämre innom vissa områden tycker jag, jämfört med tidigare)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: