2008-10-22
 00:41:57

Om du vill hjälpa barn med diabetes räcker ett klick bara.

En tjej som är med i en tävling för att sedan ge barn med deabetes en tur till astrid lindgrens värd för prispengarna.
Jämfört med de andra två som bara vill  ha en diabeteshund och åka till spanien så är hon den enda vettiga enligt mig. Hon har ett gott syfte till om hon vinner.

För att rösta på henne (hon heter Anna-Lisa Ask) så klicka här
Svårare än så blir det inte.

Såhär skriver hon:

"Hejsan!
När jag var mindre, ca 12 år, åkte jag på ett diabetesläger i Lysekil som kallas Lysestrand. Där träffade jag en av mina bästa kompisar som jag har kvar än idag. Att känna någon annan med diabetes som har varit med mig genom hela tonårsperioden har verkligen varit underbart. Jag har alltid haft någon att prata med om problem som ingen annan förstår. Problem som man kanske inte vill prata om med mamma, pappa eller syskon.

 

Både jag och min kompis, som båda nu är 17, snart 18 år, har känt att detta är något som vi har velat ge andra barn möjlighet till. Det har vi gjort genom att starta en barndiabetesgrupp som nu i tre terminer har träffats en gång i veckan och lekt, pysslat och haft kul. Föräldrarna har då samtidigt haft möjligheten att sitta i ett annat rum och diskutera om allt möjligt från insluinsorter till godis. Dessa barn och föräldrar förtjänar verkligen något extra som är så duktiga och kämpar på med sin/deras barns diabetes. Det skulle vara fantastiskt att kunna bjuda dem på en resa till Astrid Lindgrens värld och låta barnen vara barn och njuta av den fantastiska sagobyn som jag vet att jag själv älskade när jag var liten. Lägga diabetesen på hyllan för en helg och bara leka och ta del av sagofigurernas värld. Det vore mycket tacksamt med hjälp så att barnen och deras föräldrar får möjlighet att komma iväg på en rolig helg med oss!"

Vänliga hälsningar Anna-Lisa Ask



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: